Hello Portugal! - Reisverslag uit Faro, Portugal van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu Hello Portugal! - Reisverslag uit Faro, Portugal van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu

Hello Portugal!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

17 Juli 2017 | Portugal, Faro

Zo word je verrast op het vliegveld door pa, ma en mijn vriendin Etske met een lieve koeienballon, en zo stap je weer op het vliegtuig naar Portugal. Goh, bijzonder om te zien dat ik nog nooit zo blij was om Schiphol te zien. Boven het land was het prachtig om de landerijen weer te zien, ingedeeld in vakjes. De vlucht verliep voorspoedig, had aardig geslapen hoewel ik twee keer wakker werd gemaakt door mijn onervaren medereizigers uit India omdat ze naar de wc moesten en later het blinderingsluikje hadden opengezet... Een emotioneel weerzien met Nederland en oh wat was alles stil en leeg! Intussen twee weekjes terug, vrienden en familie ontmoet, lekker relaxen in Sinderen op de boerderij en toch ook weer wat slecht in orde geweest. Het lichaam heeft wat meer tijd nodig om haar balans weer te vinden. Natuurlijk ook weer op de motor gestapt, het rijden hier is zo anders dan in India. Het tempo ligt vele malen hoger hier (gemiddelde snelheid in India was 40 km/h) en de straat is een rode loper! Wel elke keer wat pech gehad en twee keer bij de monteur geweest. Laatste keer heeft een vriend van me de motor en mij opgehaald in Wageningen, toen hield het rij avontuur op, mogelijk dat de koppakking het begeven heeft :-(...

Mooi om mijn ervaringen met jullie te delen! Afgelopen weekend ook veel bekenden uit Wageningen mogen ontmoeten op een BBQ (ja, vegetarisch voor mij). En, prachtig om mee te maken, het was mijn Nepalese vriendin Merina die me had uitgenodigd! Wat een mooi weerzien! Zo sta je met z'n tweetjes in de Himalayas en rijd je rond in Kathmandu en zo ontmoet je elkaar weer in ons kleine landje.

Zoals gezegd vlieg ik vanmiddag naar Portugal. Morgen hoop ik aan te komen bij het "huis" (ashram) van Mooji waar ik deel zal nemen (met honderden anderen) aan een stilte retraite van 10 dagen. Tien dagen in stilte, tijd voor reflectie, contemplatie, bezinning. Twee keer per dag een bijeenkomst met Mooji waarbij we vragen mogen stellen, twijfels mogen delen. Daarnaast voldoende ruimte om in stilte te zijn. Sociaal contact en praten is niet toegestaan. Internet, muziek, boeken, etc vormen een afleiding en passen dus niet in deze omgeving. Op 30 juli zal ik daarom pas weer "online" zijn. Wat doe je daar dan, kan ik me voorstellen dat je je afvraagt. Eens goed kijken naar wie ik nu echt ben en wat ik hier op deze aarde doe. Het antwoord hierop is geen mentaal antwoord, maar wordt ervaren en is uitdagend om onder woorden te brengen...

Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag toe en vakantie wanneer jullie binnenkort vertrekken. Tot in augustus! Met een dikke knuffel, Anouk.


My dearest non-Dutch speaking friends. I am sorry but for this time I will keep it to Dutch. Within an hour I am going to the airport again. This time on my way to Portugal where I am going to participate in a 10 days silent retreat at Mooji's own "house" (ashram). Time for reflection, contemplation. No distraction in any way, so internet, music, books etc do not belong to this environment. I will be offline for some time.

Have a lovely day and holiday when you are leaving soon. See you in August again! With the biggest hug, Anouk.

P.s. maybe Google translate can do a good job in translating my words above ;-).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Welkom!

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 739
Totaal aantal bezoekers 17516

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 17 Januari 2019

Marokko here we come!

07 Februari 2018 - 11 Maart 2018

Nieuw-Zeeland

23 Februari 2017 - 28 Juli 2017

Wat een avontuur!

01 Januari 2020 - 30 November -0001

'Ik Vertrek'!

Landen bezocht: