Het vertrek... Departure time! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu Het vertrek... Departure time! - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu

Het vertrek... Departure time!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

22 Februari 2017 | Nederland, Wageningen

Namaste!

Morgen is het dan zo ver! Rond 18 uur verwacht ik te vertrekken vanaf Schiphol, tenminste als de voorspelde storm het toe laat… De afgelopen tijd druk bezig geweest met voorbereidingen. Een ietwat hectische periode gedurende welke ik ook afscheid heb moeten nemen van oma en ons hondje Rambo. Met de gezondheid van zowel Rambo als oma ging het de laatste tijd al slechter. Natuurlijk komt daarbij verdriet kijken, maar wel fijn dat het niet gebeurde terwijl ik in India zat… En soms lijkt het ook alsof het leven het zo “gepland” had, want vandaag was de crematie van oma, de dag voor mijn geplande vertrek. We hebben een mooi afscheid gehad van een bijzondere oma die 93 jaar in fysieke vorm op deze wereld heeft mogen doorbrengen.

De aanloop naar het vertrek liep dus ook ineens anders dan ik me had voorgesteld. Een bijeenkomst van het werk waar ik nog veel collega’s zou spreken, ging voor mij dus niet door. En ik had nog iets van een afscheidsfeestje willen plannen… Maar, we zien elkaar weer over een klein half jaartje en ook in India hebben ze internet en WiFi!

Morgen brengt mam me naar Schiphol en vooraf gaan we nog langs de ambassade van Nepal. Ik kan daar direct mijn visum regelen. Ja, hoogstwaarschijnlijk doe ik ook Nepal nog aan tijdens mijn avontuur. Een vriendin van me, Merina, komt uit Nepal (ik ken haar van ’t werk in Wageningen) en ze is momenteel in Kathmandu bij haar familie waar ze tot ergens half april zal blijven. Hoe bijzonder en mooi is het om dit land te kunnen verkennen met een local!? En ja, als je dan in Nepal bent, ga je natuurlijk je best doen om de Mount Everest (8.848m), het dak van de wereld, te kunnen zien.

Geweldig om ook jullie enthousiasme te zien wanneer ik het over mijn avontuur heb. Dat maakt het voor mij nog meer bijzonder! Op deze website verwacht ik zo nu en dan een reisverslag te zetten en natuurlijk wat foto’s met jullie te delen.

Tot ziens!
Veel liefs,
Anouk.

Namaste!

Tomorrow is THE day! At about 6 p.m. I’ll start my journey from Schiphol, at least if the predicted storm allows me to… Lately I’ve been quite busy with the preparations. A somewhat hectic period during which I also had to say goodbye to grandma and our dog Rambo. The health of both Rambo and grandma had been deteriorating for a while already. Of course it makes us sad, but it’s pleasant it did not happen while I was in India… Sometimes it looks like live and its course is “meant to be”, because today was grandma’s cremation. We had a beautiful goodbye from a special grandma who walked the earth for 93 years in physical form.

The route to my departure was therefore suddenly different than expected. A meeting where I would see many colleagues before my departure, did not proceed for me. I was thinking about a small goodbye party… But, we will see each other in about half a year and in India they also have internet and WiFi!

Tomorrow my mum will bring me to Schiphol. Before that we will visit the embassy of Nepal. I can arrange my visa there directly. Yes, it is likely that I will also go to Nepal during my adventure. A friend of mine, Merina, is from Nepal (I got to know her through my job in Wageningen) and she is currently in Kathmandu with her family where she will stay until somewhere half of April. How special it is to visit the country with a local!? And yes, if you are in Nepal, you are certainly going to do your best to see Mount Everest (8,848m), the roof of the world.

It has been great to see your enthusiasm when I shared my adventure with you. It even made it more special to me! On this website I expect to share some experiences I have with you and of course post some pictures.

See you again!,
With lots of love,
Anouk.

  • 23 Februari 2017 - 10:20

    Bir:

    Goede reis!
    Ik volg je!
    Maar ik ben bang dat het vliegtuig vandaag niet gaat starten?
    Ben benieuwd....
    gr. en heel veel plezier Birgit

  • 23 Februari 2017 - 18:11

    Jolanda :

    Een hele goede reis. Een beetje een stormachtig begin mag de pret niet drukken. We blijven je volgen.
    Groeten Erik en Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Welkom!

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 916
Totaal aantal bezoekers 17522

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 17 Januari 2019

Marokko here we come!

07 Februari 2018 - 11 Maart 2018

Nieuw-Zeeland

23 Februari 2017 - 28 Juli 2017

Wat een avontuur!

01 Januari 2020 - 30 November -0001

'Ik Vertrek'!

Landen bezocht: