Himalayas - Reisverslag uit Manāli, India van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu Himalayas - Reisverslag uit Manāli, India van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu

Himalayas

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

15 Juni 2017 | India, Manāli

Het aftellen is dan echt begonnen! Intussen heb ik mijn vliegtickets naar huis geboekt. Op dinsdag 4 juli hoop ik om 8 uur ’s ochtends aan te komen op Schiphol. Meerdere gevoelens komen hier bij kijken. Aan de ene kant kijk ik er naar uit om naar huis te komen. Iedereen weer te zien, alle gemakken bij de hand en een omgeving en cultuur die ik gewend ben. Anderzijds is het ook het afsluiten van een hele bijzondere periode. Een periode waarin niets moest en alles kon (nou ja, bijna alles dan). Zo veel ervaringen opgedaan en zo veel mooie mensen mogen ontmoeten. Wow… Waarschijnlijk heeft het nog even tijd nodig om dit alles te laten bezinken. Als kers op de taart komt daar nog eens bij dat ik me via de reservelijst heb kunnen inschrijven voor een stilte retrait met Mooji in Portugal in juli. Tien dagen lang in stilte doorbrengen met daarnaast satsang, yoga en bezinning. Bijzonder!

Het is een tijdje stil geweest… De laatste periode heb ik een aantal dagen in Chandigarh doorgebracht. Een mooie, geplande stad, ontworpen door een Fransman met veel groen. Ingedeeld in blokken, net zoals je bijvoorbeeld in Amerika wel ziet. Heel wat anders dan de wirwar aan straatjes die je in de meeste steden ziet. Onder andere een mooie rotsentuin bezocht. Helaas was het veel te warm en sliep ik slecht. Van daaruit met de bus naar Dehradun gegaan om mijn vriend Subhash te bezoeken. In Dehradun verbleven in een heerlijk gasthuis met zeer vriendelijke mensen. Aangezien ik me wat leeg en niet echt lekker voelde, toch maar naar het ziekenhuis gegaan. Een plek in India die niet op m’n to-do lijstje stond… Uitdroging en een blaasontsteking was de diagnose. Antibiotica, probiotica, vitamines en pillen voor de stoelgang bij het ontbijt en avondeten hebben me weer goed op de been weten te helpen. Wat plekken in en rondom Dehradun bezocht, twee keer naar de bios en Domino’s voor een pizzaatje. Ook een dag teruggegaan naar Rishikesh, dat ligt op 1½ uur rijden. Het voelde weer als thuiskomen, maar bijzonder om te zien dat het straatbeeld en de vibes anders waren. Momenteel is het zomervakantie voor de lokale bevolking, die er dus massaal op uittrekken en daarbij onder andere spirituele plaatsen aan doen. Met veel hulp van Subhash heb ik mijn eerste eigen motor gekocht, een Yamaha Fazer. Een fijne voor mij handzame motor met als doel de Himalaya’s in te gaan. Eerste stop was Shimla op ongeveer 2.200m hoogte. Verbleven op een kampeerplaats op een helling van een berg buiten Shimla. Heerlijk back to basics met een eigen tent, kampvuur met gitaarmuziek en een prachtig uitzicht. De stad wat verkend en veel tijd doorgebracht met het geweldige jonge stel dat de boel runt. Momenteel zit ik in Manali, een prachtig bergdorp in noord India – Himachal Pradesh. Besneeuwde bergtoppen om me heen, een prachtige rit langs de Beas rivier over slingerende wegen. De komende dagen zal ik hier doorbrengen, de stad verkennen, wat ritjes met de motor. Daarnaast wil ik nog wat wandeltochten maken. Mogelijk ook een meerdaagse tocht in de Great Himalyan National Park – Tirthan Valley. Het is dus nog volop genieten voordat ik 3 juli op het vliegtuig naar huis stap. Ik kijk er naar uit jullie weer te zien! Een welkomstcomité op Schiphol is welkom :-D, daarna bevind ik me waarschijnlijk op Sinderen. Later die maand dus weer op pad, nu met Portugal als bestemming.

Met een dikke knuffel!

Anouk.


Counting down the days until my departure has started! In the meanwhile I have booked my flight tickets back home. On Tuesday 4th of July at 8 am in the morning I hope to arrive at Schiphol airport. Several feelings emerge. On the one hand I am definitely looking forward to coming home. To see you again, having all the comforts at hand and being in a surrounding and culture I am used to. On the other hand it is an ending of a very special period. A period during which nothing had to be done and everything was possible (well, almost everything). So many experiences and so many beautiful people on my way. Wow… Probably some time is needed to realize what has happened. And I am so happy to tell you that I was able to enter a silent retreat with Mooji in Portugal in July, although trough the reserve list. Ten days in silence with satsang, yoga and contemplation. Very special!

It has been quiet for a while… The last period I did spend some days in Chandigarh. A beautiful, organized city, designed by a Frenceman with lots of green (parks, trees). Divided into blocks, just like you see for instance in the US. Totally different from the lots of small alleys and roads you see in most of the cities. Among other things I did visit a beautiful rock garden. Unfortunately it was far too warm and I therefore did not sleep well. From Chandigarh I moved to Dehradun by bus to meet my friend Subhash. I stayed in a very nice guesthouse with friendly people. As I felt empty with little energy and not so well, I visited the hospital. A place in India that was not on my to-do list… Dehydration and a urinary infection were the diagnosis. Antibiotics, probiotics, vitamins and some pills for the stool were my breakfast and dinner and managed to get me going again. Visited some place in and around Dehradun, went to the cinema twice and ate pizza at Domino’s. Also returned to Rishikesh, which is about 1½ hours drive from Dehradun. It felt like coming home, but interesting to see that the vibes were different. At present it is summer holiday in India, so the locals are going on their holidays as well visiting among other places many spiritual sites. With lots of help from Subhash I bought my own motor, a Yamaha Fazer. A nice and for me good to handle bike with the aim to drive into the Himalayas. First stop was Shimal at about 2,200m altitude. I stayed at a campsite on the slope of a mountain outside Shimla. Nice to go back to basics with an own tent, bonfire with gitar music and a breath-taking view. Explored the city and spend lots of time with the amazing young couple that managed the place. At present I am in Manali, an amazing hill station in the north of India – Himachal Pradesh. Mountains with snow surrounding me, a beautiful motorbike ride along the Beas river on curvy roads. I will spend my coming days here, exploring the city, some rides on the bike. Besides that I am hoping to do some trekking. Potentially a trek covering several days in the Great Himalyan National Park – Tirthan Valley. So I am still enjoying before getting onto the plane on the evening of the 3th of July. Looking forward to seeing you again! And who knows on Schiphol? I do love balloons :-D. After that I will likely stay in Sinderen, my parents place. Later on in July I will be traveling again, but now to Portugal.

With a big hug!

Anouk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Welkom!

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 17530

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 17 Januari 2019

Marokko here we come!

07 Februari 2018 - 11 Maart 2018

Nieuw-Zeeland

23 Februari 2017 - 28 Juli 2017

Wat een avontuur!

01 Januari 2020 - 30 November -0001

'Ik Vertrek'!

Landen bezocht: