Het allerlaatste van India 2017 - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu Het allerlaatste van India 2017 - Reisverslag uit Wageningen, Nederland van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu

Het allerlaatste van India 2017

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

08 Juni 2018 | Nederland, Wageningen

Hoi allemaal!

Hierbij de laatste (3!) video’s van mijn geweldige avontuur in India. Dit keer de Himalayas in beeld! De afgelopen week gaf Facebook mij een herinnering van een jaar geleden. Foto’s met vrienden die ik daar heb gemaakt, mijn eerste eigen motor… Dit terug te zien en de laatste video’s gemaakt te hebben, is het besef misschien wel nog groter dat het echt een geweldig bijzondere ervaring is geweest. De vrienden die ik heb gemaakt, de prachtige natuur, maar ook het rauwe van India, een nogal andere cultuur, het écht leven in een ander land.

Bijzonder om te zien dat bij het bekijken van de filmpjes van het motorrijden, ik bepaalde stukken van de ritten me nog goed voor de geest kan halen. Een brug over, een paar mooie opeenvolgende haarspeldbochten, de immense uitzichten hoog in de bergen. Zo helder, nog levend. Aan het einde van de dag zo zwart als roet door stof, uitlaatgassen en al het andere in de lucht. Een gevoel dat haast niet te beschrijven valt… Gevoel van nederigheid, één zijn met alles om je heen, of dit nu in de drukte van de nauwe straatjes vol met verkeer in een stad is, of op grote hoogte onder de koude heldere sterrenhemel middenin de Himalayas.

De laatste video’s zijn dan ook langer geworden dan de vorige. Mijn motorrijdende vriendjes en vriendinnetjes kunnen hun hart ophalen, het merendeel betreft bewegende beelden van mijn ritten in het Noorden van India. Met natuurlijk getoeter en van alles op de weg: mensen, koeien en ander overstekend wild, tuktuks, auto’s, trucks en natuurlijk veel motoren, stenen, gaten en af en toe geen weg (!), sneeuw, riviertjes en veel stof! Eén video met daarin beelden van waar ik met mijn vriend Subhash en zijn neefje naar hillstation Mussoorie en nabijgelegen natuurgebied ben geweest. Gefilmd vanaf zijn motor, mijn eerste echte testrit. Ook een video die stukjes laat zien van mijn route van Dehradun via Shimla naar Manali en weer terug. En als afsluiter de beelden van hoog in de Himalayas, de Manali-Leh highway, met sneeuw, bergen én afgronden, off road werk zoals het doorwaden van kleine riviertjes en prachtige uitzichten. Dit alles met begeleidende muziek van Enya. Veel plezier met kijken. Ik beleef het als een prachtige ervaring waar ik met deze beelden naar terug kan kijken!

Over mijn belevenissen in Nieuw-Zeeland heb ik nog niet zo veel (online) gedeeld. Nu hetgeen ik van India wilde vastleggen, afgerond is, zal ik daar eens rustig aan gaan zitten wanneer het weer is als vandaag.

Met veel liefs,
Anouk.



Dear all!

Attached to this message the last (3!) videos of my great adventure in India. This time I captured the Himalayas! Last week Facebook shared a memory of last year with me. Pictures with friends I made, my first own motorbike… To see this again and creating these last videos, I really realized that this has been such an extraordinary experience . Friends I made, beautiful nature, but also the roughness of India, a whole different culture, and genuine living abroad.

Interesting to see that watching the footage of driving my bike, I very well can recall particular parts of my rides. Crossing a bridge, a few successive hairpin bends, the immense views high up in the mountains. So clear, still vivid. At the end of the day being as black as coal due to the dust, exhaust fumes and all other stuff in the air. A feeling that is almost indescribable… Feeling humble, being one with everything around, whether being in the busy narrow streets filled with traffic in a city, or at great heights under the cold bright starry sky the Himalayas.

The last videos are therefore somewhat longer than the ones I made before. My motorbike-riding friends, I am guessing you would enjoy these videos with mostly moving images of my trips in the North of India. With, of course, honking and lots of things on the road: people, cows and other animals crossing the road, tuktuks, cars, trucks and of course many motorbikes, stones, holes and every now and then no road (!), snow, small rivers and lots of dust! One video with images of my friend Subhash and his cousin where we visit hill station Mussoorie and a nearby nature reserve. Filmed from my friend’s motorbike, my first true test ride. Also a video with images about parts of my trip from Dehradun via Shimla to Manali and back again. And as a closure images from high up in the Himalayas, the Manali-Ley highway, with snow, mountains and drops, off road driving like crossing small streams and beautiful views. All of this with accompanying music of Enya. Enjoy watching. I experience it as an amazing adventure and reminds me again when seeing these images!

I haven’t shared (online) much about my adventures in New-Zealand so far. But now as I finished capturing my India travels, I will slowly start working with the pictures and images I took, especially when the weather is like today.

With lots of love,
Anouk.






Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Welkom!

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 496
Totaal aantal bezoekers 17539

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 17 Januari 2019

Marokko here we come!

07 Februari 2018 - 11 Maart 2018

Nieuw-Zeeland

23 Februari 2017 - 28 Juli 2017

Wat een avontuur!

01 Januari 2020 - 30 November -0001

'Ik Vertrek'!

Landen bezocht: