E3: I am leaving, but not yet! - Reisverslag uit Sinderen, Nederland van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu E3: I am leaving, but not yet! - Reisverslag uit Sinderen, Nederland van Anouk Schurink - WaarBenJij.nu

E3: I am leaving, but not yet!

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Maart 2020 | Nederland, Sinderen

Lieve mensen,

Wat een bijzondere tijd bevinden we ons in. Erg surrealistisch! En onzeker wat de toekomst ons gaat brengen. Ook voor mij is er veel veranderd in de planning m.b.t. mijn immigratie naar Nieuw-Zeeland. Nadat ik half februari mijn visum heb mogen ontvangen, had ik al vluchten ingepland om de eerste weken in Europa door te brengen voor het werk. Kennis te maken met het team in Schotland (daar is ook een vestiging van het bedrijf) en langs te gaan in Spanje bij een partner waarmee veel wordt samengewerkt. Na een korte tussenstop van een aantal dagen in Nederland zou ik dan eind april naar Nieuw-Zeeland vliegen. Oh ja, en daarnaast zou ik afgelopen zaterdag natuurlijk ook mijn uitzwaaifeestje hebben gehad! Maar de situatie waarin we ons nu bevinden heeft er voor gezorgd dat dit alles op dit moment nog niet kan doorgaan…

Wat wel vaststaat, is dat ik morgen mijn sleutels van m’n huurappartement ga inleveren. En dan, dakloos? Nee hoor! Ik mag op het platteland in de Achterhoek ervaren hoe het is om in mijn eigen tiny house te leven. Qua spullen heb ik al een flinke reductie gemaakt. De afgelopen tijd bleek dat ik best wel sales kwaliteiten heb, aangezien ik het voor elkaar heb gekregen om nagenoeg alles uit m’n appartement te verkopen. Alleen een aantal praktische (o.a. motorkleding) en/of emotionele spulletjes zullen met me mee verhuizen naar Nieuw-Zeeland, met de post of in mijn koffer. Maar mijn hemel, wat kun je een boel dingen bezitten! Het voelt erg goed om een wat minimalistische aanpak te gaan bewandelen…

Bijkomend voordeel is dat ik het voorjaar in Nederland nog mee kan maken (mogelijk beter dan herfst in Nieuw-Zeeland? Ik weet het niet!), en wie weet hoe de stand van zaken is als het in Europa zomer wordt… Ik woon nu in de caravan van m’n ouders, geparkeerd bij hun thuis, waarin ik me prima red. Ander bijkomend voordeel is dat we dus nog wat langer van elkaar kunnen genieten! Of moeten we dat nog even aanzien? Haha!!

Vanaf aankomende woensdag 1 april (nee, geen grapje!) zal ik beginnen met werken voor mijn nieuwe werkgever. Een aantal voorbereidende zaken zijn al geregeld, en ik heb er erg veel zin in om van start te gaan! Zo fijn dat het vanuit huis kan, waarbij alleen een internetverbinding en laptop benodigd is.

Praktisch gezien heb ik de afgelopen tijd nog veel zaken geregeld. Het hoofdstuk Nederland is bijna afgesloten, op een paar kleine dingetjes na. Ik kan bijv. nog steeds de loterij winnen! En gelukkig had ik mijn abonnement voor mijn mobiel nog niet opgezegd. Het is nu afwachten hoe de ontwikkelingen rondom covid-19 zich aandoen. De grens van Nieuw-Zeeland zit dicht, dus vliegen heeft geen nut en is natuurlijk ook risicovol. Naar mijn idee is er niemand die op dit moment goed kan inschatten hoe het wereldwijd zal verlopen, wanneer de grenzen weer opengaan, en hoe dan verder…

Voor nu zeg ik, blijf veilig en gezond! Maak gebruik van de prachtige mogelijkheid om via WiFi uitgebreide videogesprekken te hebben, zodat we toch met elkaar in contact kunnen blijven.

Ik wil jullie bedanken! Zo lief om te ervaren en te voelen dat er zoveel mensen zijn die met mij meeleven nu mijn planning m.b.t. emigratie on hold staan. Zelf sta ik er vrij nuchter in, zie het niet als een teleurstelling, ik ga naar Nieuw-Zeeland, alleen voor nu nog eventjes niet!

Met een hele dikke virtuele knuffel,
Anouk.




My dear ones,

We find ourselves in such an extraordinary time. Very surreal! And unsure what the future will hold for us. Lots has changed in my planning concerning my immigration to New Zealand. After I learned halfway February that my visa got granted, I booked some flights through Europe for the first weeks at work. I was supposed to meet my colleagues in Scotland (the company also has an office there) and visit Spain to discuss with a partner with whom we collaborate a lot. After a short stop of a few days in The Netherlands I was supposed to fly to New Zealand by the end of April. Oh yes, and my goodbye part would have been last Saturday, but the situation we find ourselves in caused all this to be on hold for now…

What is certain, is that I will hand in my keys of my rental apartment in Wageningen tomorrow. And then, homeless? Not a chance! I am allowed to experience how it is to stay in my own tiny house on the countryside in the Achterhoek. I made a big reduction in the stuff I own. I got to learn recently that I do possess some sales skills, as I managed to sell almost everything I had in my apartment. Only some practical (motorcycle clothing) and/or emotional stuff will move with me to New Zealand, in my suitcase or by regular mail. But gosh, you can own so many things! It feels really good to follow a more minimalist approach from now on…

A silver lining is that I get to enjoy Spring in The Netherlands (potentially better than Autumn in New Zealand? I don’t know!), and who knows where I will be during European Summer… I am living in my parents’ caravan, parked at their farm, enjoying myself. Another silver lining is the opportunity to enjoy some more quality time together with them! Or isn’t it? Haha!!

From Wednesday 1st of April onward (no, it’s not a joke!) I will start working for my new employer. Some preparations have been done already, and I am really looking forward to starting! Amazing of course that I can do this from my caravan on the countryside, where only an internet connection and laptop are needed.

The last couple of weeks I managed to arrange quite a bit of practical stuff. The Netherlands chapter is almost to a close, a few things aside. For instance, I can still win the lottery! And fortunately I did not end my mobile phone contract yet. For now it is just wait and see, keeping an eye on developments concerning covid-19. New Zealand’s border is closed, so flying there is of no use. To my opinion there is no way to predict how it will all develop during the upcoming months internationally, when borders will open again, and how to proceed.

For now I would like to say, stay safe and healthy! Use the beautiful possibility of having long video calls through WiFi to keep connected.

And thank you! It is really nice to experience how many of you are with me. So grateful to receive your messages of concern and wishing me all the best. I am rather down-to-earth about all the changes concerning my immigration to New Zealand. I don’t perceive it as a disappointment. I will go to New Zealand, just not yet!

With a big virtual hug,
Anouk.

  • 31 Maart 2020 - 12:27

    Wilma Rysavy:

    Hallo Anouk,

    Ik wens je een fijne tijd op het erf van je ouders !!
    Blijf gezond en tot dan !!

    Lieve groetjes , Wilma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouk

Welkom!

Actief sinds 24 Dec. 2016
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 17568

Voorgaande reizen:

27 December 2018 - 17 Januari 2019

Marokko here we come!

07 Februari 2018 - 11 Maart 2018

Nieuw-Zeeland

23 Februari 2017 - 28 Juli 2017

Wat een avontuur!

01 Januari 2020 - 30 November -0001

'Ik Vertrek'!

Landen bezocht: